Fun (…or not so fun) facts about MY BODY after chemo!

Ma olen juba pikemat aega mõelnud, et kas peaks sedalaadi postituse tegema või mitte..peamiselt kuna siin on võib-olla liiga palju informatsiooni, mis on suht yuk, ja kõik lugeda ei tahaks, aga samas ma oleks ise tahtnud neid asju teada enne ravi alustamist-lõppu. Seega järgnevates paaris lõigus on kirjas, mis mu kehaga on toimunud peale keemiaraviga lõpetamist… 

  1. SU JUUKSED KASVAVAD TAGASIsuure vihaga – põhimõtteliselt igale cm-le su kehast. Ausalt ka. Mul endal hakkasid kehakarvad tagasi kasvama suhteliselt ruttu, võib-olla ainult mõned nädalad peale ravi lõppu? Suht kurb, sest tegelikult oli nii tore pool aastat jalgu mitte raseerida 😀 Aga see selleks, karvad kasvasid IGALEPOOLE – mu nägu on kaetud karvakattega, AUSALT. Minu õnneks on mu karvakesed suhteliselt heledad ja pehmed ja kui sa just 5cm kaugusele mu näost ei tule, siis kõigi eelduste kohaselt sa neid karvu eriti ei märka…aga nagu WOW. Suhteselt kole. Konsulteerisin paari teise endise vähihaigega ja nende sõnul on see täiesti tavaline kõrvalmõju. Ja juhtub enamustega. Paari kuu vältel peaks see karvakate automaatselt ära kaduma, aga sinnamaani olen karvakoll. Vot nii.26d98962eb88a81bb74132a04e90ed19fac819dfa9a8c8abfbc0ef96cf21c5e8
    Mu juuksed hakkasid kasvama ainult paar nädalat tagasi ja sellest hetkest on ikka täeiega vohanud. Nii palju ja nii tumedad! Samas on see täiesti tavaline, et mõnda aega peale ravi lõppu kasvavad juuksed teises toonis ja struktuuris. Seega loodetavasti mõne kuu pärast on mul kena afro! Pöidlad pihku, pliiis!
  2. SU KÜÜNED LÄHEVAD TÄIEGA KOLEDAKS  – Jällegi täiesti tavaline kõrvalmõju…millest ma teadlik ei olnud. Kui mõtlema hakata, siis on see täiesti arusaadav, sest juuksed ja küüned on ju põhimõtteliselt samast “materiaalist”. Nüüdsest alates võib-olla liiga palju rõvedat infot, nii et võite vabalt järgmise lõigu juurde kerida. Aitäh. –> Küüned mu suurtel varvastel hakkasid imelikuks minema umbes keemiaravi keskpaigus? Ühel päeval märkasin, et küüned on täiega valusad ja järgmiseks hommikuks olid küüned TUMESINISED. Ja nädal hiljem hakkasid lahti tulema? Igaljuhul, täiesti lahti nad ei tulnud ja praeguseks hetkeks on suht OK. Suhteliselt kenasti välj kasvanud… sõrmeküüntega on veidi teine lugu – kuni keemiaravi lõpuni ja paar nädal hiljem oli kõik OK – küüned ilusad ja tugevad nagu ikka. Aga siis hakkas täiesti lambist imelikuks minema, kihistuma ja nagu õhumull oleks küüne all. Samas küüned kasvasid kenasti edasi… aga imelikult. Osa küüneplaadist on lahti ja all kasvab uus terve küüs edasi. Seega hetkel käin ringi plaaster põhimõtteliselt iga sõrme ümber keritud, et vältida kogemata kuskile kinnijäämist ja küüne lahti tõmbamist.. Seega mu näpud näevad hetkel välja sellised (põidlat vaadates näete millised mu küüned hetkel on…):img_1885
  3. SA JÄÄD IGAVESTI PAKSUKS – Nii raske on peale keemiaravi kaalu kaotada. Ok. Mitte iga keemiaraviga muidugi, aga selle tüübiga, mis mina sain (DA R-EPOCH) on see täiesti tavaline kõrvalmõju. Ja ma olin sellest täiesti teadlik. Ma olen enne maininud, et mu kaal tõusis suht mitu kg ravi ajal ja ravi lõpust olen üritanud nendest kilodest (ja mõnest muust lisaks…) lahti saada ja MITTEMIDAGI. No ei kao lihtsalt, kuigi söön suhteliselt tervislikult (alati saab paremini, eks) ja liigutan ka, veidikene. Kui mõtlema hakata, siis antud keemiaravi jooksul sõin peaaegu 400 steroidi (prednisone) tabletti, mis on teadatuntud kaalukõrgendajad väga lühikese ajaga ja peale ravi lõppu jäävad kehasse VÄGA pikaks ajaks. Sellest ka raskus kaalu kaotada. Seega lähitulevikus olen ma paksu, aga mis parata. I keep going. Vähemalt olen elus ja terve, eks.
  4.  Pole just fakt kui selline, aga ma olen siiamaani imestuses kui kiiresti meie organism end vajadusel taastab. Otseloomulikult ei ole see täpselt samamoodi igaühe jaoks ja sõltub paljudest muudest faktoritest, aga minu organism taastus ainult mõned nädalad peale ravi lõppu. Hetkel tunnen end ideaalselt. Mul on palju energiat ja suudan teha põhimõtteliselt kõike, mis tahan. See on nii suurepärane ja ma olen oma organismile nii tänulik.

Lõpetuseks – vähist võitusaamine on nagu superpower’ i saamine. Sa ei mõista kui tugev sa tegelikult ka olla suudad kuniks sa oled olnud sellises jubedas võitluses ja näinud “teistpoolt”. Kui sa suudad sellele koledusele vastu panna, siis sa suudad edaspidises elus K-Õ-I-K-E! Ja sellest hetkest alates on elu nagu pidu ja pillerkaar (mitte alati, of course). Ausalt ka.

 

 


 

I was thinking a while whether I should make this blogpost or not… as it probably contains “too much information” for some.. but then again, I totally WISH I would have known these things before/after I finished treatment…

  1. YOUR HAIR WILL GROW BACK with a revenge – and it will literally grow EVERYWHERE. Dead serious. For me, body hair started to grow back quite quickly, I think it only took ~3-4 weeks after treatment finished when I saw first hair appearing on my body (e.g. my LEGS, whyyyyy???!!! It was so much better without…), but it’s not only growing in the “normal” places..it also grows in those not-so-normal places like MY WHOLE FACE. This is a common “side effect”, but I was definitely not aware of it.. it sure is something I didn’t know, but if you start to think about it, it makes perfect sense. After chemo, the whole body goes through a “restart” – meaning I’m a baby right now…My whole face is covered in baby hair, thank god I have naturally blonde hair, so it’s quite invisible unless you come like 5cm from my face. But still. Quite disturbing. I was told by some other survivors that it’s totally common and I shouln’t try to get rid of it as it will disappear by itself within a few months. Quite gross. I literally look like a monkey at the moment.

26d98962eb88a81bb74132a04e90ed19fac819dfa9a8c8abfbc0ef96cf21c5e8

My head hair also started to grow back, but in much slower phase. If I’m correct it started to grow back ~3 weeks ago, thus almost 2 months after I finished treatment. My hair is much softer (baby hair!) than it used to be, and it looks sliiightly darker. We’ll see hat comes out of it as it’s quite common for hair to have different structure and colour after it starts to grow back. I’m really crossing my fingers and looking forward to some afro, though.

2. YOUR NAILS WILL BE TOTALLY *** UP!  – Another very common side effect I was not aware of… though it makes also perfect sense if you consider that nails and hair is kind of the “same thing”. From now onwards it might be a bit too much information, so stop reading if you don’t like gross things and move to the next paragraph, thanks!  –> my (big) toenails became pretty disgusting quite soon after chemo started (probably somewhere in the middle of treatment?). They started to hurt really bad..and then turned purple..and then became open a little bit. And as toenails grow super slow..I’m still dealing with it. But it’s definitely better now. Also, my fingernails.. have became a little bit strange. They grow fine, but they are very soft..and have this weird extra layer that comes off? Hard to explain, but at the moment I’m wearing  bandaids on my fingertips to avoid getting stuck at fabrics (and possibly pulling them off?). Anyway, thank GOD fingernails are growing quickly, so this problem should be solved soon enough. From this picture you can see how most of my nails look like at the moment (look at my thumb!, yuk)

 

3. YOU’RE DESTINED TO REMAIN FAT (at least for a while…) – IT IS SO HARD TO LOSE WEIGHT after treatment. Ok. Gaining weight is not something that happens with every treatment, but it surely is something that happens with the treatment (DA R-EPOCH) I got. I’ve mentioned that I piled up some kg during the treatment..and now when I’m trying to get rid of them (ok, perhaps haven’t tried TOO hard either), they are very stubborn and don’t want to leave. It’s a side effect I was fully aware of. My treatment required insane amount of steroids “prednisone” (~400 tablets in 5 months) and this steroid is known to quickly increase weight. Also, it is known to remain in body for AGES after, thus losing weight will be a long-term struggle. But I will keep going. Keep eating as healthy as possible and eventually I get there. I promise.

4. Not really a fact as such, but – I find it fascinating about our bodies’ ability to heal, and so quickly. Of course it’s not the same for everyone, and for some people it takes much longer to feel normal again… but I’ve mentioned earlier that I bounced back to normal so quickly after my treatment finished (only a few weeks). It’s been almost 3 months now and I feel SO NORMAL, physically. I’m not tired, I have loads of energy and nothing hurts (knock on the wood!) – it’s so amazing and I’m so grateful for that. Be kind to your body, and it will be kind to you – obviously not weight-losing-wise, but still.

Also, beating cancer is like gaining a superpower. You won’t know how strong and powerful you can be once you’ve gone through the journey and have seen “the other side”. If you can do this, you can do A-N-Y-T-H-I-N-G! And from then onwards, life will be amazeballs.

 

 

Leave a Reply

