First week of chemotherapy & side effects

Nüüd veidi pikem paus kirjutamisse jäänud kahel põhjusel – tahtsin veidi oodata ja näha, mis juhtuma hakkab ja teisalt olin lihtsalt laisk. Täitsa ausalt kohe.

Aga mis seal ikka – veidi esimesest keemiaravi nädalast.

Nagu mainisin, siis esimesel päeval mingeid kõrvalmõjusid ei tekkinud. Esmaspäeva pealelõunast kuni reede pealelõunani tiksus 3-keemia-kokteil mulle terve aja veeni ja reedel sain eraldi veel neljandat keemiat 60 minuti jooksul. Sellel ajal samuti miskit erakordset ei juhtunud. Küll aga minu arvates steroidid mulle mingit erilist energilaengut ja söögiisu ka ei andnud nagu paljudel teistel, kes antud keemiaravi saavad – terve nädala vältel päeva esimesel poolel oli mul suhteliselt palju energiat (nagu tavaliselt), aga peale lõunat tõmbas veidi uimasemaks ja vedelesin niisama diivanil, lugesin raamatut ja magasin.

Halb iseenesest olla ei olnud kordagi, aga lihtsalt rohkem väsinud kui tavaliselt. Nii kummaline, kuidas tavalised igapäevased asjad suudavad mind nüüd nii ära väsitada, et pean toolile istuma ja puhkama. Näiteks ükspäev tegin röstsaia ja määrisin veidi maapähklivõid saiale ja see paariminutiline tegevus kurnas mind nii hullult, et pidin poole tegevuse pealt minema istuma ja puhkama. Energia kaob väga ruttu.

Ainuke eriti nõme kõrvalmõju, mis tekkis laupäeva pärastlõunal, on näpuotstest tundlikkuse kadumine (“polüneuropaatia”). Väga tavaline  kõrvalmõju antud keemiaravil. Painab see mind siiamaani ja ilmselt jääb kuni ravi lõpuni. Pluusinööpe kinni panna on suht piin, aga mis seal ikka. Pikaaegse tervise nimel.

Tänasest-homsest alates (kuni selle nädala lõpuni) peaks mu valgete vereliblede arv jõudma VÄGA minimaalsele tasemele (“nadir”), seega mu keha immuunsusüsteem on suhteliselt null. Pean vältima kõiki rahvarohkeid kohti ja haigeid inimesi, samuti olema ettevaatlik kodus, et end ei kriimusta-lõika-söö puhastamata toitu. Kõik sellepärast, et keha ei suuda mitte ühegi infektsiooniga iseseisvalt hetkel võidelda. Et valgeid vereliblesid tõsta, saan laupäevast alates kuni järgmise esmaspäevani (10 päeva) igapäev Neulasta süsti. Loodetavasti kasvavad vajalikud libled kiiresti ja enesetunne seetõttu halvemaks ei lähe.

Lisaks, kuigi alguses arvasin, et pean kliinikus käima ainult keemiaravi nädalal ja siis tsükli keskpaikas, et hematoloogiga kokku saada ja veidi “muljetada”, siis reaalsuses pean 2x nädalas verd andmas käima ja kord nädalas  miskisuguse arstiga kohtuma, kes kuulab üleüldisi muresid-kõrvalmõjusid keemiaraviga seoses. Lisaks veel tundub, et kord või kaks tsükli jooksul veel südameuuringutel, et kõik ikka tipstops oleks ja keemiaravi liialt muudele vajalikele organitele liiga ei teeks. Mul on heameel, et arstid on siin nii põhjalikud.

Kuigi lubasin juba ammu, et lõikan juuksed maha enne kui nad ise välja kukkuma hakkavad, siis laiskuse tõttu on nad tegelikult ikka veel peas ja tundub, et hõredamaks jäänud veel pole. Praegune plaan on nad siiski nädala lõpus maha ajada. Kui teen, siis postitan pildi ka.

Suured tänud kõikidele toetuse ja kaasaelamise eest!

Sorry for not writing anything for a few days…I’ve had some stuff written under a draft for a while now, but been so LAZY to finish it off. And also, wanted to wait a bit longer to see if I get any nasty side effects (&things) to write about.

But okay – a bit about the first week of chemotherapy. Like I mentioned in an earlier post, I didn’t have any side effects from the drugs during the first day. From Monday afternoon to Friday afternoon a continuous flow of a 3-drug-coctail went through my veins (a walking chemistry-lab)…and on Friday I received the final, 4th drug, over a period of  60 minutes. And that was it for the first cycle. Since then, I’ve been on “rest & recovery.”

I’ve also mentioned that I had to take steroids during the first week and I was afraid of the effect they’ll have on me. In reality, I didn’t “feel” much. Didn’t get any huge appetite, nausea or energy boost. Was actually pretty tired most of the time. So most of the week (and weekend), I was laying down, reading a book and/or sleeping. Even simple tasks take a big toll on me now. Putting peanut butter on a toast is a HUGE task, I literally have to go, sit down and take a small rest after doing it. Energy seems to leave my body very fast these days, but I guess it is part of the “rest & recovery” process.

Actually, there is one annoying side effect – it is called peripheral neuropathy – I’ve lost the feeling (or its “tingly” most of the time) in almost all of my fingertips. It is a common side effect of one of the chemo drugs and it SHOULD disappear once (or soon after) the treatment is finished. It is funny how you don’t realise how important something is until you don’t have it anymore – closing buttons or opening jars etc is close to impossible now!

From today-tomorrow until the end of the week, the number of white blood cells in my blood should reach its lowest level (“nadir”), thus my body’s immune system will be close to 0. I have to avoid all public places and sick people, also have to be very careful at home and not to cut-injure-eat any dirty foods as my body will be unable to fight ANY infection. In order to boost the growth of white blood cells, since last Saturday until next Monday (10 days) I receive a daily injection of Neulasta. Hopefully the blood will “grow” fast and I won’t feel too horrible because of it.

At first I thought I only need to go to the clinic during the week I receive chemotherapy, I actually need to go there a lot more – have to give blood 2x a week, meet with a registrar 1x a week and undertake (at least one) heart scan during a cycle. I’m happy the whole process here is so in depth.

About my hair – I promised I will shave my hair off before it starts falling off, but have been so tired (or lazy?) this week that I still have full head of hair. Current plan is to shave them off at the end of this week. If I do, I will post a picture of me in an ultimate-egg-mode.

Thank you so much for your support guys!

Xoxo

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s